zaterdag 4 september 2010

Scalextric zo'n 35 jaar geleden, maar dan in het echt.

De formule modelen van Scalextric halverwege zeventiger jaren blonken nou niet bepaald uit door een fraai uiterlijk (detailering) en kan ik over de rij-eigenschappen helemaal maar beter zwijgen. Tijdens mijn vakantie gezocht ik de Sonoma 300 op de Infineon Raceway California een van de weinige niet oval races uit de Indycar serie. (hierover een volgende keer meer)
Voorafgaand aan de Indycar race was er een classic Formule 1/Indycar race van zo'n ruim 35 jaar geleden. Het was voor de raceliefhebbers een gezellig samenzijn en genieten van alle oldies. De pitsboxen waren voor deze oldies in een grote tent ondergebracht en gewoon toegangkelijk voor het publiek.

De link naar Scalextric heb ik gemaakt omdat ik ooit in 1979 met vakantie naar Devon en Cornwall ben geweest en daar heb ik toen een aantal van deze bolides aangeschaft die bij deze race weer eens mochten laten zien waartoe zij nog in staat waren. Van deze race doe ik geen verslag, in plaats daarvan wel een aantal plaatjes want die zeggen meer woorden.

Lotus 77 (C126) dit vind ik nog steeds een geweldig mooie racewagen.
Brabham BT44 (C120)
Ik vind dit model van Scalextric nog steeds een afschuwlijk, maar in het
echt is ie werkelijk prachtige racewagen in smetteloos wit met zwarte omrandingen.

Ferrari 312 B2 (C025)
Wolf WR5 (C133)

Bijna niet te herkennen de Williams FW07B (C138)

1 opmerking:

  1. Wat betreft kunnen de F1's van nu totaal niet tippen aan de modellen van de jaren 70 en 80. Deze waren veel mooier, unieker en herkenbaarder.

    BeantwoordenVerwijderen