vrijdag 24 december 2010

Carrera combinatie vangrail

Carrera Evo/Exlc. heeft (dat heb ik mij laten vertellen, ik n.l. ben geen Carrera kenner) zeg maar een "oude"en een "nieuwe"type vangrail, echter deze type's vangrail zijn hoogstwaarschijnlijk voor de in opbouw zijnde NijRaceRing niet stevig genoeg. De NijRaceRing zal ook voor de grotere schalen 1:28 en 1:24 toegankelijk zijn.
M.a.w. grotere en zwaardere en snellere bolides, mij zelf kennende zullen de klappers nog ietjes harder dan in het verleden aankomen.

"Oude" type vangrail

"Nieuwe" type vangrail

Dit gegeven bracht mij op het idee om de oude en de nieuwe vangrail van Carrera te gaan combineren.
Met als resultaat en hogere en steviger vangrail die hopelijk de a.s. klappers goed te kunnen absorberen. Om het afketsen van een hoogte zo'n 80 cm te voorkomen komt er rondom het circuit ook nog eens een extra omranding met een hoogte van zo'n 7cm.
Deze oplossing geeft hopelijk in de toekomstige inslagen voldoende bescherming.

Verlijmde "Combi" staander

Het eindresultaat, de "Combi" vangrail.
Hopelijk is deze Ferry crash bestendig.
Volgende keer eindelijk de onthulling van de NijRaceRing......
(nog ff geduld a.u.b)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten